Stretávali sme sa partia mladých ľudí u kamaráta, ktorý mal v tom čase nie len farebný televízor, ale aj video a keď došla nová zásielka kaziet, stretli sme, čosi dobré popili a pozerali na strhujúce akčné filmy alebo šteklivé zábery. Atmosféru umocňoval jediný hlas, dabujúci unudeným tónom všetkých hercov na scéne. Podobné pocity zažívam často aj teraz.
Stačí prepnúť na niektorý zo slovenských televíznych kanálov a zovšadiaľ počujete tie isté hlasy. Je úplne jedno, či práve dávajú niektorý z nekonečných slovenských televíznych seriálov alebo nejaký starý film vo vraj premiére. Všade hrá a všetko dabuje tá istá partička hercov. Všetkých deviatich, ktorých pustia veľké firmy k nejakej robote, a tí sú všade.
A keď si slovenský televízny divák povie, že na takúto televíziu kašle a prepne si na nejaký český kanál, ozvú sa slovenské súkromné televízie a sťažujú sa, že im české televízie uberajú zákazníkov a treba ich na Slovensku zakázať. V dobe Európskej únie, v dobe voľného pohybu osôb, kapitálu, tovaru a služieb, sa ozvú slovenské televízie s požiadavkou zakázať na Slovensku príjem zahraničnej televízie.
Tí nenežranci nie sú schopní dať menej reklamy do starého filmu, nie sú schopní pripraviť solídny program a na konkurenciu, ktorá je motorom pokroku a zlepšovania všade, v každom odvetví, pozerajú ako na škodnú, ktorú treba zahrdúsiť.
Väčšina ľudí berie televíziu ako zdroj zábavy. No dnes je to len stroj na peniaze, kde je dobre platená reklama prerušovaná filmom, občas dokumentom a pravidelne programom, ktorý má v názve spravodajstvo, ale je to len znôška tendenčne upravených informácií, ktoré v nás majú vyvolať cielené nálady a pocity. A vyvolať strach a bezmocnosť.
Málokoho prekvapí, že mnohé české a slovenské televízne stanice majú toho istého vlastníka. Prekvapuje vás, že volajú po zákaze „tej druhej“? Bránia si len svoje zisky. Keď si Slovák pozrie lepšie dabovaný český film na českej stanici s menším množstvom reklamy, nepozrie si potom ten tupý dabing s kilom otravnej reklamy o mesiac neskôr. Teda program má nižšiu sledovanosť a inzerent nie je ochotný platiť toľko za reklamu. Navyše u globálnych značiek môže na diváka podvedome účinkovať reklama na „konkurenčnej“ českej TV stanici, ale inzerent za pôsobenie na slovenskom trhu nezaplatil a teda majiteľ stanice menej zarobil. Veď vravím, nenažranci.
Všelijaké to vykrikovanie TV staníc o potrebe zakázať sledovanie českých TV staníc na Slovensku je len vykrikovaním o potrebe viac zarobiť. Fuck Of. Aj keby ste tie české nejakým zázrakom zakázali, slovenské pozerať nebudem. Na hovadiny nie som zvedavý.