web analytics

Osobný blog

Každý chce vaše dobro. Nedajte si ho vziať!

Nevyberajte si údržbára – dedinčana

Autor: admin - jún• 01•2015

Nedávno sa v kancelárskej budove, kde pracujem, vyskytol drobný problém. Žiadna havária, ale maličkosť, ktorá otravoval a hrozila neskôr prerásť vo väčší problém. Kontaktoval som správcu budovy, aby to vyriešil. A po víkende ma čakalo nemilé prekvapenie.

Správca sa mohol obrátiť s objednávkou na firmu alebo živnostníka-vodára. V rámci snahy o úsporu nákladov vybral toho remeselníka bez ďalších zamestnancov. Veď sa jednalo o púhu výmenu starej vodovodnej batérie za novú. Pre poriadok musím povedať, že rozvod teplej vody sa v budove už dávno nepoužíva a tam, kde je teplá voda potrebná, je inštalovaný prietokový ohrievač.

V pondelok som našiel na toalete zrkadlo, zložené na podlahe, v umývadle špina, na stene jedna záslepka s trčiacim konope (na potrubí teplej vody) a ten najlacnejší vodovodný ventil s rádobyPákovým ovládaním. A za ním diera do obkladačiek aj steny. Skoro ma šľak trafil.

crescent-wrench-168489-m

Samozrejme som volal správcu a žiadal ho vymeniť ventil za niečo lepšie a dať do poriadku tie diery a záslepku, nech to vyzerá aspoň trochu ako WC a nie ako hajzel. Rekonštrukcia nás čaká najskôr o rok, ale to neznamená, že dovtedy tam chceme byť ako v chlieve.

Nebudem napínať, do hodiny sme sa stretli, so správcom aj tým šikovným majstrom. Ako prvé som sa dozvedel, že čo je na tom, keby sme si sami to zrkadlo zakvačili na skoby na stene. No tak pozor. Platím za službu opravu/výmenu batérie, tak si prosím, aby som mal všetko v takom stave, ako to bolo pred opravou, ak nie v lepšom. Druhým „problémom“ bolo, že prečo mi vadí ta diera pod kohútikom. Trval som na tom, že pri oprave je treba to prekryť krytom, dlaždicou, niečím, aby to slušne vyzeralo. Dostal som ďalšiu prednášku o tom, že by sa musela batéria vymontovať, zaslepiť, potom príde murár, aby naniesol dve deci omietkovej zmesi a po jej vytvrdnutí zase vodár namontuje kohútik.

Málokedy som počul toľko nezmyselných kecov a výhovoriek od jedného chlapa naraz.

Problém je asi na mojej strane. Som náročný na seba aj ľudí okolo mňa. Veci musia byť aspoň skoro perfektné, ak nie dokonalé. A potom príde niekto, kto nemá doma ani splachovací záchod a ja očakávam, že bude vedieť urobiť opravu nie len perfektne, ale aj perfektne vyzerajúco. Každý máme iné štandardy. A to sa mi potvrdilo už veľakrát. Nie som nijaký snob, ale isté veci považujem za samozrejmé. A keď si pozvem majstra, ktorý má podobné nároky, je radosť s ním spolupracovať. No keď príde dedinčan v pravom slova zmysle, je to katastrofa. On nechápe mňa, čo sa mi vlastne nepáči a ja nechápem jeho obmedzenosť. A to, že ak jemu to stačí, tak ako remeselník by mal rešpektovať želanie toho, kto ho platí a tým vlastne živí.

Nedávno mi maľovali kanceláriu. Pozval som si remeselníkov zo spriatelenej firmy. Chlapíkovi som povedal, že by som to chcel mať aspoň tak dobré, ako by to bolo u neho v obývačke. Pochopil a urobil svoju prácu fakt perfektne. Vrátane vysprávok stien predtým, než naniesol farbu. Tak neviem, že by sme mali v kanceláriách vymeniť správcu alebo údržbárov?

Môžete sledovať príspevky pomocou RSS 2.0. Kommntáre a pingy sú aktuálne uzamknuté.