Začiatkom minulého roka počas nemoci som sa začal viacej zaoberať svojimi blogmi a pokúsil sa ich monetizovať. Toto čudné slovo znamená, že som chcel na svojich blogoch zarobiť. Prišiel čas bilancovať.
Už dávnejšie som písal blog o svojich praktických skúsenostiach z jedného z mojich hobby. O nejakú reklamu alebo inú formu speňaženia svojho času a priestoru na webe som sa nejak nezaujímal. Tým, že som sa doma len tak ponevieral a mal čas si všeličo prečítať a vyskúšať, prišlo aj na nasadenie reklamy na tomto webe a súčasne som spustil ďalší lifestylový blog, aj keď dosť úzko zameraný.
Od jari som na dva blogy nasadil PPC systém (reklama platená od počtu kliknutí na ňu) Adsense a eTarget a sledoval som vývoj čítanosti aj efektívnosť reklamy, rôznych typov plôch aj jej umiestnenie. Časom som pridal ďalšie dva blogy a sledoval aj svoje pozície vo vyhľadávačoch.
Potešilo ma, že rastie čítanosť a mierne aj miera preklikov na reklamu. No a vo februári tohto roka som dosiahol u oboch systémov hranicu pre výplatu. Za desať mesiacov od spustenia. A v marci dorazili príslušné sumy na môj účet. Podľa vývoja priemerných mesačných zárobkov za reklamu, ktoré stále rastú, nebudem na ďalšie výplaty čakať tak dlho.
Pri mojom terajšom využití PPC reklamy a vývoja čítanosti blogov neočakávam, že z PPC reklamy zbohatnem, ale bezpečne si weby zarobia na domény a hosting a čosi aj ostane. Na druhej strane táto ročná skúsenosť je na nezaplatenie a možno mi umožní v budúcnosti spolu so SEO skúsenosťami viac vyťažiť z produkcie a správy webov, či už svojich alebo zákazníckych.