Áno, aj to sa môže stať. Zablokujete si svoju stránku, postavenú na WordPress redakčnom systéme pri pokuse o aktualizáciu pluginov alebo témy, ak v tom čase bude mať váš hosting výpadok, alebo ak je hosting slabo dimenzovaný a nestačí výkon alebo pamäť RAM na to, čo práve so stránkou robíte. To sa občas stáva aj na tomto blogu (riešime to) a po tomto zablokovaní si vaši návštevníci blogu nič neprečítajú a vy nedokážete blog spravovať, darmo klikáte na hocijakú voľbu v administrácii.
Aby počas aktualizácie webu nebol vzhľad stránky nejako rozhádzaný či porušený, WordPress obsahuje funkciu, ktorá pri aktualizácii prepne web do módu údržby, stiahne aktualizáciu, deaktivuje starý plugin, nainštaluje nový, upraví súbory na ftp aj databázu a aktivuje novú verziu. Potom zruší mód údržby a web frčí ďalej. Alebo aj nie, keď sa kdesi medzi jednotlivými krokmi web zasekne, resp. hosting prestane hostingovať.
Potom návštevník webu aj jeho správca vidí v prehliadači hlásenie, že je web v režime údržby a že sa máte vrátiť na web o pár minút.
No ale keď ste správca toho webu, tak by ste sa načakali… Pokiaľ neviete, že WordPress pri spustení režimu údržby vytvorí v roote webu súbor „.maintenance“ a po jeho ukončení súbor vymaže. Takže stačí sa prihlásiť pomocou ftp a vymazať tento súbor. Potom už môžete opäť pracovať v administrácii vašej stránky.
Keďže ale nevieme, kedy presne došlo k výpadku hostingu, odporúčam zopakovať celý proces aktualizácie. A pred ním radšej poslúchnite, čo vám tvorcovia WordPressu píšu v úvode stránky s aktualizáciami. Pred ňou zálohujte súbory webu aj databázu. Môže sa vám to zísť vtedy, keď táto jednoduchá rada na sprevádzkovanie zablokovaného WordPressu stačiť nebude.