Aj najlepšiu stránku na internete máte úplne zbytočne, ak o nej ľudia nevedia, nenavštevujú ju a nestávajú sa tak vašimi zákazníkmi. Pomôcť nájsť a navštevovať www stránky má obsahový marketing a jeho propagačné články. Už som o tejto téme písal nedávno v súvislosti so zmenami na českom internetovom trhu. Teraz došlo aj na ten náš slovenský.
V Čechách funguje celkom dobre trh, na ktorom sa stretávajú inzerenti, či už priamo alebo prostredníctvom agentúr, ktorí požadujú článku s konkrétnym zadaním, a blogeri, ktorí píšu a publikujú takéto články na svojich blogoch. Nie je tajomstvom, že aj tento blog je financovaný práve takýmito článkami, ktoré sa tu raz za čas objavujú.
Nevýhodou je, že prevážne českí inzerenti málo požadujú články v slovenčine a na slovenskej doméne. A slovenských inzerentov v českých payperpost systémoch je pomenej. A tak sme my slováci mohli len tíško závidieť svojím českým kolegom-blogerom ich zárobky z písania takýchto PR článkov. Ale už nemusíme.
Najväčší český payperpost systém Placla.cz totiž včera expandoval na Slovensko. A to celkom šikovne. Svojím slovenským užívateľom previedol ich konto vrátane prihlasovacieho mena a hesla aj slovenských blogov na novú doménu placla.sk a aj ceny za články sa zobrazujú v slovenskej mene euro. Teraz už len ostáva dúfať, že aj inzerenti sa dostanú na slovenský payperpost systéme placla.sk a zvýši sa počet článkov, ktoré budú môcť blogeri písať a publikovať na domácej platforme.
Okrem toho Placla začiatkom roku 2014 získala niekoľko nových vlastností. Inzerenti určite uvítali, že okrem rankov a popisu blogu, ktorý sa uchádza o získanie zákazky na článok, teraz môžu vidieť aj štatistiku návštevnosti blogu za mesiac. Povedzme si pravdu, chcieť získať návštevníkov pre svoj málonavštevovaný eshop pomocou článkov na stránkach, ktoré sú tiež málo navštevované, by bolo vyhadzovaním peňazí von oknom. A druhá „fajnota“ je, že inzerenti vidia, ako rýchlo trvá blogerovi článok napísať a uverejniť. Túto informáciu samozrejme vidí aj bloger, vrátane poradia, ktoré drží medzi všetkými blogermi v disciplíne rýchlosti publikácie. Dobrá finta v boji proti prokrastinácii, s ktorou som tiež občas bojoval. Už mi netrvá päť dní, kým článok konečne napíšem, už mi to netrvá ani dva dni 😉
A čo vy, využívate payperpost systémy ako autori? A ako inzerenti propagujete takto svoje komerčné weby?