Nedávno som opäť musel na poštu, podať doporučený list. A kým som stál v rade, oslovil ma mladý chalan s otázkou, či poznám štvrtého mobilného operátora. A snažil sa ma presvedčiť, že sa mi oplatí o ňom uvažovať. Chvíľu som ho počúval, veď som čakal v rade, ale keď mi za celý čas nedokázal povedať nič, čo by som už nevedel, slušne som rozhovor ukončil. Radšej sa budem venovať svojim myšlienkam, ako prázdnemu táraniu.
Jednou z „úchvatných“ noviniek aj tohto mobilného operátora je automatická obnova kreditu. Čo je to za blbosť? Kredit znamená, že si dopredu zaplatím určitý obnos, aktivujem si zaň predom stanovený počet minút na prevolanie a volám, kým mám kredit. Keď kredit dojde, som ticho. Ak chcem volať, koľko potrebujem a kedy potrebujem, zvolím si volací program na faktúru. Volám podľa potreby, veľa alebo málo a po skončení mesiaca mi príde faktúra, ktorú zaplatím. Tak načo automatická obnova kreditu?
Jedine, ak sú zákazníci tohto operátora takí „jednoduchí“, ako jeden môj známy. Pred rokmi si vybral tretieho operátora a na predajnom mieste si vybral predplatenú kartu, na kredit. Keď som sa ho pýtal, prečo si nezvolil program na faktúru, čo by mal jednoduchšie, tak som sa dozvedel, že on si nemôže vybrať program na faktúru, lebo nie je podnikateľ… WTF?
Cestujem v zime autom, pokazí sa mi na opustenej ceste plnej snehu, potrebujem zavolať pomoc a rodine, že sa zdržím, že prídem najskôr zajtra. No nemôžem volať, lebo mi došiel kredit. Som na horskej chate, všetko okolo zavalila lavína, skôr ako o týždeň sa odtiaľ nevyhrabeme, ale nemôžem nikomu zavolať, lebo mi došiel kredit. A aj vás napadne iste veľa príkladov situácii, kedy je mobil s programom na faktúru, teda s platením niekedy neskôr, oveľa vhodnejší a výhodnejší.
Môžete oponovať, že automatická obnova kreditu rieši všetky tieto situácie. Nerieši. Ak bežne platím faktúru za mobil dvadsiateho, peniaze na účet mi chodia pätnásteho a volať potrebujem desiateho, ale som druhého kompletne vyčistil účet výhodným nákupom cestou na tú horskú chatu z príkladu, tak sa mi kredit neobnoví, basta. Zato ak mám volanie na faktúru, môžem kecať až do roztopenia snehu. Lebo aj keď faktúra príde o týždeň a bude splatná o ďalšie dva týždne, mám ešte tak dva týždne na jej zaplatenie bez upomienky. Hlavne ale v krízovej situácii nemusím myslieť na to, či mám alebo nemám na účte prachy, jednoducho volám, lebo potrebujem alebo chcem.
Tak mi do čerta niekto vysvetlite, prečo tá banda opíc dáva svoje prachy mobilnému operátorovi dopredu, zadarmo a ešte opakovane?