Kto nie je na internete, ako keby ani nebol. To je staré porekadlo. A mnohé firmy sa ho držia. Snažia sa mať svoje internetové stránky, snažia sa ich mať aktualizované a snažia sa mať svoje eshopy. A nové objednávky stále neprichádzajú. Pretože len byť na internete dnes už nestačí. Chce to ešte jedno.
Internetových stránok je dnes more. Firemných, neoficiálnych aj osobných. Doslova milióny webov. Nie je v silách jednotlivca poznať ich všetky alebo čo i len vedieť o nich. Ako sa má neborák občan dozvedieť, že firma, ktorú súrne potrebuje, sídli pár ulíc od jeho domu, keď tá firma má síce web, ale nikto o ňom nevie, nikto ho nepozná? Ako si môže od nich objednať službu? Nijako, objedná si ju u firmy, ktorá je možno menšia, možno horšia, možno ďalej, ale jej web je známy, ľudia ho poznajú a hovoria o ňom.
A presne o tom to je. Teda o tom je obsahový marketing. O firmách, ich službách alebo eshopoch sa píše. Na iných weboch. A nemám tým na mysli negatívne referencie alebo sťažnosti. Píše sa o firmách, o ich weboch, o skúsenostiach s ich službami alebo s konkrétnym tovarom. Pozitívne alebo neutrálne. A samozrejme nechýbajú linky na konkrétne produkty. To vplýva nie len na čitateľov, ktorí čítajú konkrétne weby a články na nich, ale aj na systém vyhľadávania Google a Zoznam. Skrátka weby, o ktorých sa píše na viacerých iných stránkach, sú vo vyhľadávaní na vyšších priečkach a je šanca, že na ne hľadajúci človek skôr klikne a nakúpi.
Samozrejme že sa jedná o platené články. A ich zadávanie majú na starosti agentúry. Je to lepšie, ako keby si to každá firma riešila vo vlastnej réžii. Aj pre tie zadávateľské firmy, aj pre blogerov. Takou agentúrou je aj Linketica.com. Zadávateľ nemusí prácne hľadať na nete vhodné blogy a schopných autorov. Bloger nemusí hľadať potenciálnych klientov a spamovať ich svojou ponukou. Licketica.com šetrí čas aj peniaze, umožňuje spojiť dopyt s ponukou a vyriešiť aj fakturáciu.
Dnes nestačí byť na internete na to, aby ste boli. Dnes sa o vás musí písať a hovoriť. V dobrom. A firmám nestačí čakať na to, až o nich niekto napíše. Moderné firmy nenechávajú ani zmienku o svojich produktoch na náhodu. Proaktívne riešia svoj obsahový marketing.