Napadla vás niekedy otázka, načo si niektorí ľudia robia internetové stránky? Prečo sú niektoré stránky úspešnejšie a iné nie? Nenapadlo? Nevadí. Horšie je, keď si objednávateľ webovej stránky nevie odpovedať na otázku, načo mu stránku má slúžiť. Ako mu potom autor alebo firma má pripraviť www stránku?
Ak sa venujete nejakému hobby a chcete vo voľných chvíľach písať o poznatkoch, ktoré ste získali a zverejniť fotografie zaujímavostí, môžete využiť rôzny blogovacie služby a písať si blog. A návštevnosť iste poteší, ale nie je dôležitá.
Stránka firmy ale by mala mať celkom presne určené ciele a výkonnosť. Nie je to len elektronický leták, ale má privádzať nových zákazníkov a predávať. Preto jej štruktúra a stavba nie je vecou náhody. A každá firma, ktorá chce byť úspešná, musí mať spracovaný Internetový marketing. Pôsobenie na internete je taký istý biznis, ako podnikanie samé.
Webová stránka musí spĺňať isté kritériá a požiadavky, ktoré sú zakomponované už pri jej návrhu. A potom počas jej fungovania je neustále treba udržiavať jej aktuálnosť. Ale nielen z hľadiska obsahu pre jej návštevníkov, ale aj z hľadiska vyhľadávačov, ktoré defacto rozhodujú, či na vašu firemnú webstránku prídu návštevníci. Situáciu skúma a odchýlky koriguje SEO analýza od odborníkov na web. Skúma a nie len vlastná stránka, kľúčové slová, ktoré obsahuje a ich pozícia vo vyhľadávaní či prichádzajúce odkazy z iných stránok, ale aj stránky konkurenčných firiem a ich pozície vo vyhľadávaní. SEO analýza a internetový marketing môžu výrazne ovplyvniť pozíciu www stránky vo vyhľadávaní a tým aj predajný úspech stránky a tým celé podnikanie firmy.
Podnikanie a obchodovanie ale nebýva vždy sprevádzané úspechom. Občas sa môžu vyskytnúť aj tienisté dni. Niekedy firma narazí na neplatiča a vymáhanie pohľadávok odbornou firmou je nevyhnutné, ak sa sama firma vplyvom neplatiča nechce dostať do problémov. Kontakt na dobrého obchodného právnika býva vtedy na nezaplatenie.