web analytics

Osobný blog

Každý chce vaše dobro. Nedajte si ho vziať!

Počúvať robotníkov je zážitok

Autor: admin - sep• 12•2023

Väčšina ľudí si myslí, že najväčší problém panelákov je hluk od susedov. Že v takom byte všetko počuť. Omyl! Najviac počujete, čo nechcete, na dedine! Pretože ploty síce oddeľujú pozemky, zabránia vám vo výhľade aj v pozeraní k vám. Čomu však nezabránia určite, je prenos zvuku od susedov. Vrátane „múdrych“ rečí.

A tak som sa po raňajkách pri svojej obľúbenej káve, keď už bolo postarané o všetko zvieratstvo aj priesady, užívajúce si posledné horúce dni tejto sezóny, cez tri ploty dozvedel, že sused dnes mení plynovú pec za novú, lepšiu, aby jeho nič nerobiaca priberajúca žena mala maximálne pohodlie, keď on je furt na dvojtýždňovkách. A príklepová vŕtačka/búracie kladivo boli ten najmenej hororový zážitok.

Cez ploty sa síce neprenáša obraz od susedov, zato zvuk bezpečne, keď sú vonku alebo za otvorenými dverami. Zosilnený je snahou prezentovať svoje zážitky každým, kto má pocit, že je viac, ako priemer v okolí. A tak som sa medzi iným dozvedel aj názory na aktuálne kandidujúcich politikov, že Čaputka je … to som sa vlastne už nedozvedel, lebo mi zazvonil mobil a venoval som sa príjemnejším veciam ohľadom problémov v katastri.

No nič netrvá večne, ani dôležitý telefonát a tak som bol zasypávaný lavínou ďalších nevyžiadaných informácií. Škoda, že k plotovému prenosu neexistuje aj plotový AdBlock. Lebo gradovanie multidialógu pokračovalo už overeným smerom. Po politike a prezentácii svojich zaručene správnych názorov na každého politika to pokračovalo zážitkami fľašového typu a po premeriavaní si, kto má väčší, teda splav a viac aj vydrží, došlo na koniny, čo kto vyviedol za väčšiu koninu. Skromne priznám, že som v živote nebol opitý, no napriek tomu som zopár naozaj aj veľkých hlúpostí vyviedol, no nikdy som nemal snahu sa nimi prezentovať ako svojimi najväčšími prednosťami. Vždy som bol rád, keď som to „vyžehlil“ a mohli sme všetci aktéri na takú epizódu zabudnúť. Alebo sa aspoň tváriť, že sme na ňu zabudli.

Nekrátko po dôležitej informácii, kedy bude obed, som si užil chvíľu ticha. Lebo po ňom pokračovala výmena plynového kotla a družná debata premúdrelých.

Vedomosti pripodobujem ceste po schodoch. Kráčame nahor a získavame vždy nové a nové vedomosti ako aj rozhľad do okolia-súvislosti. No kráčame chrbtom nahor. Takže vidíme, koľko múdrosti a skúseností sme už pobrali, ale ani len netušíme, čo máme za chrbtom a koľko toho tam na nás ešte čaká. Čo všetko sa môžeme dozvedieť, naučiť a kam až môžeme dovidieť.

Jednoduchý človek na svojom treťom schodíku je spokojný, keď má v hlave všetko, čo (si myslí, že) k životu potrebuje. Jeho kamarát na desiatom schode vidí oveľa viac, ako aj svojich kamarátov pod sebou a právom nadobúda pocit, že je (vedomosťami a názormi) čosi viac. No ak stojíte trochu vyššie nad všetkými týmito o svojich jedinečných schopnostiach presvedčených maníkov, celkom určite vám dochádza, že ak ste sa dostali tak vysoko, na miesta o ktorých tí pod vami nemajú ani tušenia, že ani vy netušíte, koľko schodov by sa ešte dalo prejsť na vyššie úrovne a aké netušené tajomstvá a zázračné vedomosti tam môžu byť pripravené. A preto nemáte potrebu presviedčať iných, že nemajú tak celkom úplne pravdu, že sa môžu mýliť a že svet je iný, ako ho vnímajú, lebo im chýbajú informácie. Oni predsa vidia pod sebou, čo všetko už vedia a sú najmúdrejší v západnom kúte krčmy.

Títo ľudia stále veria v slobodné voľby a budú vám tvrdiť, že nenakupujú podľa reklamy. A ten colový nápoj v košíku majú preto, lebo im chutí, nie preto že bol v reklame.

Chcete vedieť, či televízna reklama na ľudí funguje? Spýtajte sa v lekárňach, čo sa kedy míňa. Prostata trápi ľudí len ten mesiac, kedy je na prípravok reklama v telke, o tri mesiace všetkých bolí hlava a horúci nápoj proti chrípke sa tiež predáva náhodou len vtedy, keď cez víkend bola reklama. Inak by to ľudia riešili obyčajnou slivovicou a vypotením sa.

Závidím Angličanom, že v minulosti u nich mali volebné právo len majitelia pozemkov. Teda ľudia so zodpovednosťou. Myslím, že v budúcnosti to tak bude aj u nás. Len majiteľov pozemkov výrazne ubudne. Stačí kupovať zbytočnosti a (ne)veriť reklame. Tej politickej aj ekonomickej.

Môžete sledovať príspevky pomocou RSS 2.0. Môžete zanechať reakciu, alebo trackback vašej stránky.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.