Sociálne siete a najmä potom Facebook a Twitter dnes hýbu internetom. Pretože máme stále menej času sa stýkať na osobnej báze, stali sa sociálne siete fenoménom, ktorý ľuďom umožňuje zostať v kontakte so svojimi priateľmi, členmi rodiny či známymi aj keď sa nachádzajú napríklad tisíc kilometrov od seba. Ľudia spolu radi komunikujú o všetkom možnom, čo možno využiť aj pri predaji tovaru alebo služieb.
Prečo mať vlastný internetový obchod na Facebooku?
Facebook je vôbec najobľúbenejšou a najpoužívanejšou sociálnou sieťou na internete. Len v Slovenskej republike ho využíva asi 1 milión ľudí. Vlastným e-shopom teda oslovíte s vašou ponukou milióny ľudí. A ak sú vaše produkty a služby kvalitné a užitočné, užívatelia Facebooku sa o ne navyše radi podelia so svojimi priateľmi, a vy tak môžete získať ďalších zákazníkov. Sila Facebooku sa ukazuje aj v takzvaných hromadných nákupoch, kedy sa bežne prostredníctvom Facebooku predávajú super zľavy doslova po tisícoch kusoch.
Druhým dôvodom, prečo je Facebook výhodný ako platforma pre internetový obchod, je skutočnosť, že cena za propagáciu na Facebooku je oveľa nižšia ako v prípade iných marketingových nástrojov. Internetový obchod na Facebooku totiž môžete mať doslova za pár supov. Hotové kvalitné riešenie vás podľa počtu položiek vyjde na od 2 do 10 eur mesačne. Navyše toto riešenie môžete mať do 5 minút v prevádzke. A ak potom predaj tovaru a služieb na Facebooku uchopíte za správny koniec, môžete si s pomocou facebookového internetového obchodu oveľa zvýšiť tržby.
Ako predávať cez Facebook?
Hlavnou zásadou pre úspešný predaj tovaru a služieb na Facebooku je nenásilnosť. Nemá zmysel propagovať vaše tovary alebo služby na každom kroku a v každom príspevku na stene. Skôr je lepšie narafičiť to tak, aby ľudia o vašich produktoch alebo službách hovorili tak nejak sami. Napríklad ponuka niečoho netradičného zadarmo alebo za znížené ceny sa môže stať doslova trhákom, a ak o nej začnú zákazníci na Facebooku diskutovať, máte v podstate vyhrané. Dôležité je, aby bonus, ktorý ponúkate k vašim produktom alebo službám zadarmo, bol naozaj hodnotný a priťahoval pozornosť ľudí. Len tak budete na Facebooku úspešne predávať. Je potrebné mať vždy na pamäti, že rovnako ako vám Facebook dokáže pomôcť k značnému zvýšeniu tržieb, môžete pracne získanú dôveru zákazníkov ľahko stratiť, ak neplníte to čo deklarujete.
Internetový obchod na Facebooku je riešením budúcnosti. Čím skôr si taký obchod zaobstaráte, tým väčší náskok pred konkurenciou získate.