Pokiaľ sa zaoberáte prevádzkou www stránok, iste sa zaujímate aj o to, odkiaľ chodia návštevníci na vaše stránky. A súčasťou toho je aj analýza kľúčových slov vo vyhľadávačoch. Google však svojím „not provided“ výrazne sťažil situáciu všetkým webmastrom a aktívnym blogerom.
V štatistikách Google sa začali objavovať položky „not provided“ čím ďalej vo väčšej miere a teraz už predstavujú väčšinu vyhľadávaní. Takže dnes viete, koľko ľudí na vaše stránky priviedol Google cez svoje vyhľadávanie, ale takmer sa nedozviete, čo dotyčný na Google hľadal, kým si klikol vo vyhľadávaní na vašu stránku. Teda ktoré kľúčové slovo bolo to, ktoré vám „spôsobilo“ úspech.
Analýzou kľúčových slov a vytvorením príspevku na tento výraz je možné vhodne napísaným článkom priviesť návštevníkov práve na svoj web. Tým dosiahnete vyššiu čítanosť a pravdepodobne aj viac klikov na reklamu. Teda zárobok. Nemožnosť zistiť kľúčové slovo znižuje možnosť efektívne cieliť na svojich čitateľova a ich potreby.
Google odôvodňuje výskyt položiek „not provided“ v prehľade kľúčových slov ochranou súkromia užívateľov služieb Google. Teda že ak vo vyhľadávači hľadá človek, ktorý je prihlásený do služieb Google (Gmail.com, kalendár, Youtube.com…), tak aby bolo chránené jeho súkromie, aby sa nedalo spojiť vyhľadávanie s konkrétnym človekom, tak sa neprenáša hľadané spojenie. A že ľudí do služieb Google prihlásených trvale je! Je to pohodlné, mať vždy prehľad o mailoch, mať po ruke prekladač, kalendár…
Výsledkom je, že Google vie presne, kto čo hľadá na internete, na ktorých stránkach sa pohybuje, čo číta a čo nakupuje. Ale nepovie to správcom stránok. A tí už nevedia presne cieliť svoj obsah na svojich zákazníkov. Ani ako autori blogov, ani ako prevádzkovatelia eshopov a ich podporných stránok.
Ako získať prvé miesta vo vyhľadávaní?
No keď neviete, čo na vašich zákazníkov „zaberá“, tak dosť ťažko. A Google vám to so svojím „not provided“ nijako neuľahčuje. Neznalý človek by sa opýtal, prečo to robí, teda prečo to začal robiť, keď doteraz to fungovalo dobre. No človek znalý vie, že Google je síce známy najmä pre svoje vyhľadávanie, ale žije z reklamy. Ktorá je nie len na stránkach blogerov, ale pchá ho aj pred výsledky vyhľadávania tak, že mnoho ľudí ani nevie, že prvé pozície vo vyhľadávaní sú platená reklama.
Jednoducho pod rúškou ochrany súkromia užívateľov služieb sa skryla snaha ešte viac zarobiť. Chcete byť na prvých miestach vo vyhľadávaní? Kúpte si reklamu u nás!
Aby vás „veľký brat“ Google prestal neustále špehovať, odhláste sa zo služieb Google vždy, keď ich nepoužívate. Google získané dáta predáva a vám podsúva reklamu podľa toho, na ktorých stránkach surfujete aj vtedy, keď ste si hľadaný výrobok už dávno kúpili.
Tuším je čas na nový naozaj nezávislý vyhľadávač.