Nie že by som musel. Skôr chcem, plánujem. Mám ešte diaľničnú nálepku a rok 2013 nalepenú na čelnom skle, takže môžem po slovenských diaľniciach aj „diaľniciach“ jazdiť ešte do konca januára 2014 bez problémov. Zatiaľ neplánujem žiadnu cestu, počas ktorej by som využil diaľnicu, ale môže sa stať, že vybehnem do Čiech na jedni akciu a môže sa trafiť pracovné cesta niekde po Slovensku a je dobré mať nálepku na aute. No ale vo februári už to platiť nebude.
Zrátal som si to a tak mi vyšlo, že sa oplatí kúpiť celoročnú diaľničnú nálepku za 50 eur. Tridsaťdňová stojí 14 eur a ak človek kúpi za rok štyri, už prerába. Pritom desaťdňová stojí 10 eur a ak človek kúpi za rok päť takýchto nálepiek, už mohol mať zaplatenú ročnú diaľničnú nálepku.
A pritom nejde len o diaľnicu medzi Bratislavou a Trnavou alebo Nitrou. Na Slovensku sa hocikde môže objaviť cesta, ktorá vyzerá ako obyčajná cesta prvej triedy a zrazu je na nej tabuľa „Cesta pre motorové vozidlá“ s dodatkovou tabuľkou nálepky, oznamujúca povinnú úhradu za používanie takéto obchvatu a už sa môže človek dostať do problémov. Ako napríklad okolo Štubne. Prešvihnete odbočku na starú cestu cez dedinu a už ste v problémoch. Cesta nemá odstavný pruh, nemá dokonca ani stredový ostrovček na oddelenie pruhov, nemá dokonca ani dva pruhy v každom smere jazdy, ale nejaký idiot ju osadí tabuľou a je to zrazu diaľnica. Podobne ako v Čadci. Skorodiaľnica končí semaforom v meste. Toto sa môže stať len v našom Kocúrkove, kde sa kocúr snaží stať v prezidentských voľbách maxikocúrom. Ešte že babky demokratky nevedia, že je vymyškovaný.
Skrátka pri prvej ceste po 1. február smerom po diaľnici si na pumpe kúpim celoročnú diaľničnú nálepku a nemusím riešiť, kadiaľ môžem ísť bez toho, aby ma policajt neskasíroval. Len nesmiem zabudnúť tú starú hneď po skončení platnosti dať dole, lebo tí mantáci aj za to dávajú pokuty. Jednoducho pomáhajú a chránia. Že len vládnu mafiu, je jasné každému.