web analytics

Osobný blog

Každý chce vaše dobro. Nedajte si ho vziať!

Keď sa doručovateľom nechce doručovať

Autor: admin - aug• 27•2015

Doručovanie zásielok je veľký biznis. Bývalý socialistický moloch Pošta sa stále ešte nezobudil zo zimného spánku a tak sa nemôžeme čudovať neustálemu nárastu popularity rôznych doručovateľských firiem. Ich obľúbenosť rástla vďaka tomu, že ako prijímateľa zásielky vás vždy našli, či už v práci, doma alebo v nákupnom centre, a balík doručili do vašich rúk. Aj odosielatelia zásielok ich majú radi. Netreba voziť balíčky na poštu, tam stáť v rade s uponáhľanými nezamestnanými a otravovať sa s unudenýmí zamestnancami pošty, ktorí si stále neuvedomujú, že žijú z tých zásielok. Kuriér skrátka príde po balíček priamo k vám. Teda doručovanie listových zásielok aj balíkov bez starostí. No teraz je koniec.

Volať každému adresátovi a pýtať sa ho, kde sa nachádza a kam mu balík doručiť a behať po celom meste je otravné a drahé. Je to síce princíp a dôvod existencie kuriérskych služieb, ale žijeme na Slovensku, kde je všetko „akože“ a všetko treba v záujme rastu biznisu a najmä zisku akože ojebať. Hlavne zákazníka.

Neuveríte, kuriérske služby sa inšpirovali poštou. Tou poštou, kde zákazník bol, vlastne stále je, handrou, otravou, ničím, čo otravuje namiesto toho, aby sedel doma na zadku. Veď prečo by mal kuriér nahádzať ráno balíky do dodávky, vyštartovať do mesta a hľadať každého adresáta, aby mu s úsmevom odovzdal balíček do ruky, ako vo vysmiatej reklame, keď mu môže balík hodiť do regála a poslať SMS „balík je v regáli, príd si poň, ty pako“. Kuriér sa nenabehá, menej telefonuje, spáli menej nafty. A príjemca balíčka vraj nie je v strese, ale si balíček vyzdvihne sám vtedy, keď sa mu to hodí a tam, kde sa mu to hodí.

Nutné je povedať, že si takýto spôsob doručenia (?) zásielky musí adresát sám vybrať a určiť výdajné miesto, parcelshop, v ktorom má byť balíček uložený. Potom sa v ňom cestou z práce, z nákupu alebo prechádzky v meste zastaví a vyzdvihne si ho.

Že vám to niečo pripomína? Jasné, poštu. Lacnejšiu poštu.

Ak mám čakať na oznámenie, že balík si môžem prísť zobrať a sám odviezť domov, tak nemusím využiť služby kuriérskej spoločnosti, DHL, UPS a GLS či ako sa všetky volajú, a nechám si balík poslať poštou. Potom ma na pošte počká deň, dva či týždeň, a vyzdvihnem si ho kedy môžem, kedy sa mi chce. Na to, aby ma balíček či dobierka čakala na pošte mi ani netreba mať predplatený priečinok.

Nová „služba“ kuriérskych doručovateľov zásielok je prezentovaná ako ohromná novinka, ale v podstate nejde o nič nového, len o úsporu prachov. Na strane prevádzkovateľa kuriérskej služby. Menej jazdenia po meste, menej kilometrov, menej opotrebovaných áut, menej spálenej nafty. Menšie dopravné výkony, menej šoférov, menej práce. Vitajte medzi nezamestnanými 🙁

Je to fascinujúce, ako firmy, založené za účelom poskytovania služieb ľuďom postupne presúvajú časť svojej práce na zákazníka, spotrebiteľa. V Tescu si sami nablokujete tovar a sami ho zaplatíte, ale zľavu nedostanete, prachy, ktoré sú zakalkulované v cene tovaru aj na predavačky/pokladníčky, si nechá Tesco. Mobilní operátori vám pošlú elektronickú faktúru do mailu, aby sa ušetrilo za obálku, papier aj poštovné, ale prachy si nechajú oni, hoci si tú faktúru musíte vytlačiť na vlastnej tlačiarni na vlastný papier za vlastnú elektrinu, keď si ju chcete doložiť do účtovníctva. Deklarovaná úspora a ochrana životného prostredia je len finta a výsmech hlúpym ľuďom, maškaráda a opäť ojebanie.

Celé to zjednodušovanie a automatizácia má za cieľ znížiť úroveň a kvalitu poskytovaných služieb, za ktoré sme ako zákazníci neustále nútení platiť viac a viac, po každej „úprave ceny“, ale dostávame neustále menej a menej. Súčasne sa odbúravajú pracovné miesta, takže stále menej a menej ľudí má peniaze na využívanie zostávajúcich služieb. Chudoba sa blíži ku každému.

A vždy sa nájde nejaký chumaj, ktorý tomu všetkému ešte aj zatlieska.

Môžete sledovať príspevky pomocou RSS 2.0. Kommntáre a pingy sú aktuálne uzamknuté.