Na Slovensku je ešte stále mnoho ľudí zvyknutých všetko si urobiť sami. Sami si stavajú dom, sami si opravujú auto, sami si pripravujú inzeráty a reklamu. A potom to aj tak vyzerá. V dome sa síce dá bývať a krivé múry zakryje omietka, na nerovný strop si zvyknú, auto ako tak jazdí aj keď každú chvíľu si musia pod neho zase ľahnúť, na inzeráty nikto nereaguje a reklama nezaberá. A pritom závidia Nemcom, ako si dobre žijú. V čom je rozdiel?
V kvalite. Kvalita výsledného produktu je to, čo odlišuje len dobrých od najlepších, priemerných od úspešných. Personálny inzerát predsa nemôže robiť sekretárka, billboard nepripraví asistentka obchodného riaditeľa. Možno rozumie svojmu biznisu, ale nerozumie psychológii a grafike.
Takže keď sa ma bývalý kolega, teraz už vo svojej novej firme, pýtal, ako si má pripraviť svoju novú reklamnú kampaň na podporu rozbehu firmy, jednoznačne som mu doporučil, nech to za neho urobí reklamná agentúra, ktorá má skúsenosti, nerobí to prvý krát, teda nerobí ani chyby a vyzná sa v tom, ako reklama pôsobí na jednotlivé druhy klientov. Reklamná agentúra vie vyjednať dobré ceny za billboardy aj reklamu v časopisoch a tiež vie, ako sa to robí s letákmi.
Pripraviť grafiku nestačí len tak, že nahádžeme nejaké fotky do starého Corelu alebo nainštalujeme Gimp či ukradneme Photoshop z netu. Aby výsledok pôsobil ucelene a hlavne pozitívne v zmysle reklamného zadania na ľudí, treba tomu trochu aj rozumieť. Mať trochu grafického cítenia. Na to je tu grafické studio so šikovnými a skúsenými ľudmi, ktorí rozumejú nástrojom, ktoré používajú, rozumejú svojej robote a rozumejú aj potrebám klientov.
Dobre spolupracujúce grafické štúdio a reklamná agentúra ušetria zákazníkovi nemalé peniaze a zaistia prínos celej kampane. Okrem plagátov, letákov, či kalendárov sa na nich môžete obrátiť aj keď potrebujete internetovú stránku alebo sadu reklamných predmetov na podporu propagácie napríklad na výstave. Pretože rozdiel, či si to urobíte svojpomocne alebo to zadáte odborníkom, je v kvalite. A vo vašom zisku.