Keby vám v predajni chleba a pečiva ponúkli polovičný chlieb, než zvyčajne kupujete a chceli za to výhodnú cenu, ktorá by bola dvojnásobkom tej, ktorú ste doteraz platili, asi by ste si čosi pomysleli o ich duševnom zdraví. No toto nebráni Slovak Telekomu urobiť to isté. Len neponúka chlieb, ani rožky, ale mobilné paušály.
Nedávno mi zazvonil mobil. Zdvihol som ho a na druhej strane mladý ženský hlas. Overila si, či sa správne dovolala ku mne. Často mi volávajú noví zákazníci na doporučenie tých doterajších. Po potvrdení spustla kočka verklík čítania predpísaného textu. Dozvedel som sa, že môžem teraz výhodne aktivovať si nový paušál, v ktorom budem mať 200 minút. Stovku do siete telekomu a stovku do všetkých sietí. A to všetko len za 11,99 eur!
Odhliadnuc od toho, že nemám komu v telekomunistickej sieti volať poldruha hodiny každý mesiac, vysvetlil som slečne, že nemienim platiť dvojnásobok terajších účtov a volať menej, ako doteraz. Zdala sa mi prekvapená, že si dovoľujem odmietnuť takúto výhodnú ponuku.
Celá „finta“ je v tom, že do vašich telekomunikačných potrieb patria nie len hovory, pri ktorých voláte vy, ale aj tie, pri ktorých volajú vás. A tento mix môže byť u každého človeka iný. A kto je často online, môže využívať aj komunikáciu cez internet bez nutnosti platiť ďalšie poplatky telekomunikačným operátorom a využívať paušál za dátové prenosy, či už pomocou mobilu či kábla a počítača.
Sledujte si svoje skutočné nároky na telefonovanie a komunikáciu a nenechajte sa nachytať „výhodnými“ ponukami. Spomeňte si, koľkokrát vám ponúkol nejaký díler poisťovne, banky alebo operátora niečo, čo bolo skutočne výhodné aj pre vás, nie len pre dílera a jeho firmu?