Z predchádzajúcich textov je zrejmé, že mám skúsenosti z viacerými mobilnými operátormi na Slovensku aj v Čechách. Aj v súčasnosti využívam služieb dvoch slovenských firiem. No a Telefonica mi urobila naozaj radosť.
Každý človek komunikuje inak. Má inak dlhé telefonické hovory, volá rôznemu počtu ľudí v rôznu dennú či nočnú dobu či posiela iné množstvo SMS. Z tohto vychádzali operátori pri zostavovaní cielených ponúk pre svojich (potenciálnych) zákazníkov. Do tohto paušálového denného či nočného nekonečného volania vniesla aký taký poriadok Telefonica O2, ktorá zaviedla svojím programom Fér volania kedykoľvek komukoľvek a kdekoľvek za jednotnú cenu. A svojim pridala ešte dve čerešničky na torte.
Zákazníci O2 Fér mohli volať za paušálnu sumu 6 eur mesačne neobmedzene dlho alebo neobmedzene často na tri vybrané čísla v sieti O2. Ja viem, že iní operátori ponúkali neobmedzené volania za 30 eur alebo balíček 200 minút za desať eur, ale pre mnoho ľudí bola ponuka „Mojim trom“ rovná neobmedzenému volaniu. Len mnohým obmedzeným ľuďom to niekedy nedochádzalo. Ako vravela jedna televízna reklama, ľudia sú naučení, že musia platiť. V tomto urobil Orange ostatným slovenským firmám neoceniteľnú službu 😉
Druhou čerešničkou boli obmedzene neobmedzené volania po tretej minúte zadarmo. Obmedzené preto, že po hodine, niekedy vraj už po pol hodine, operátor hovor prerušil. Prakticky teda som na niektoré čísla volal celú hodinu (a že to bolo pár razy do týždňa) a platil som len prvé tri minúty, teda 39 centov za celý hodinový hovor. Za istých okolností sa aj táto služba dala považovať za neobmedzené volania, len som neplatil 30 éčiek, ale len šesť éčiek za mesiac. Takto mi vychádzali dlhodobé prepočty takýchto volaní z mojich faktúr.
V rámci konkurenčného boja Telefonica znížila hranicu na jednu minútu. Teda za hodinový hovor zaplatíte 13 centov. Za dvadsať minútový hovor zaplatíte 13 centov. Za dvojminútový hovor zaplatíte 13 centov. Za minútový hovor zaplatíte 13 centov, za tridsať sekundový hovor zaplatíte 6,5 centa. To je fér, nemyslíte?
A aj keď sú diskusné fóra plné toho, že konkurenční operátori dávajú lacnejšiu minútu hovoru, ja sa smejem. Jednak za tých 13 centov volám do celej Európy a nemusím sa báť nijakého prekvapenia na faktúre, jednak v vlastnej sieti mám také benefity, že ma nejaká cena za minútu pri tejto úrovni poplatku nemôže zaujímať. Zaujíma ma celková faktúra za mesiac a to sa môžu všetci tí s neobmedzenými volaniami za 30 alebo viac eur strčiť do čiernej diery. Rovnako ako tí operátori z Orange alebo Telekomu, čo mi neustále ponúkajú ponuky, čo sa neodmietajú.
Pri mojom spôsobe komunikovania mi jednoducho O2 Fér maximálne vyhovuje. ČO je zaujímavé, že v mojom okolí je veľa ľudí, čo hovoria to isté. Po prechode k O2 vôbec nezmenili svoje telekomunikačné správanie sa, ale faktúry im výrazne klesli.
A s kým komunikujete vy?