web analytics

Osobný blog

Každý chce vaše dobro. Nedajte si ho vziať!

Mýtny prístroj musia mať od januára 2014 všetky nákladné autá

Autor: admin - jan• 01•2014

cabin Špicľovanie občanov Slovenska nabralo nový rozmer. Mýtny prístroj musia mať od januára 2014 všetky nákladné autá. Nemusíte jazdiť po spoplatnených úsekoch, ale prístroj musíte mať. A nie len to!

Palubnú jednotku musia mať všetky vozidlá s celkovou hmotnosťou nad 3,5 t a štát spúšťa mýto aj na cestách II. a III. triedy, aj keď zatiaľ s nulovou sadzbou.

„Pre vodiča, ktorý bude mať povinnosť nainštalovať si palubnú jednotku po 1. januári, je to spojené s nákladom, ktorý je dvakrát po 50 eur,“ uviedol manažér pre komunikačnú stratégiu a PR spoločnosti SkyToll Anton Bódis.

50 eur je zábezpeka za palubnú jednotku a 50 eur je minimálny kredit, ktorý musí byť na palubnej jednotke predplatený. Aj keď auto nejazdí po spoplatnených cestách!

Súkromná firma, prevádzkujúca mýto na Slovensku, si tak presadila do zákona zlepšenie svojho cash-flow vcelku jednoducho. Poskladajú sa jej na to malé firmy a súkromní podnikatelia s malými nákladnými autami. SkyToll odhaduje, že v roku 2014 sa zvýši počet palubných jednotiek približne o 20 tisíc kusov. To je poplatok za palubnú jednotku 1 milión eur a nevyužívaný kredit ďalší jeden milión eur. Zo zákona.

Čo z toho štát má, že „dovolí“ súkromnej firme takto vyberať v podstate dane od občanov a firiem? Malý bonus. Presné informácie, kde sa ktoré auto a ako často pohybuje. Že nehrozí únik informácií? Tak si len spomeňte, keď po začiatku platnosti mýta pre nákladné autá vodiči kamiónov štrajkovali. Polícia na parkovisku Triblavina zastavila na diaľnici „náhodou“ len tie kamióny, ktoré išli do Bratislavy vyjadriť svoje protesty, ale iné nechala prejsť bez povšimnutia. Odkiaľ policajti vedeli, ktoré konkrétne autá majú zastaviť a „kontrolou“ zdržiavať?

truck

Na budovanie a udržiavanie ciest má štát dane z palív a mazív, teda nafty a benzínu, pričom spotrebná daň tvorí približne polovicu ceny na pumpe, k tomu daň z pridanej hodnoty. A na cest&y druhej a tretej triedy majú kraje daň z motorových vozidiel od podnikateľov. Tak kde do čerta sú tie peniaze? Na čo ich vláda používa? Prečo musí neustále zvyšovať diaľničné poplatky pri mizernej kvalite a rozsahu diaľníc? Ako vidno na tomto prípade, vláda investuje do špehovania vlastných občanov. Svedčí o tom aj toto rozšírenie neoprávneného výberu mýta, ako aj rozširovanie vozového parku polície a jej radarov, ktoré slúži len na buzeráciu vlastných občanov.

Dokedy si to necháme?

Môžete sledovať príspevky pomocou RSS 2.0. Kommntáre a pingy sú aktuálne uzamknuté.

6 komentárov

  1. Anton Bódis píše:
    Internet Explorer 8.0 Internet Explorer 8.0 Windows XP Windows XP

    Zase jeden odborník, ktorý tomu rozumie. Rovnako, ako futbalu a politike. 1.Cena palubnej jednotky je n násobne vyššia, ako 50 eurová zábezpeka za jej prenájom majiteľovi nákladného vozidla. Palubné jednotky nepadajú z neba zadarmo, SkyToll ich musí nakúpiť za podstatne viac peňazí, než za aké ich potom dá do užívania. Keby sa majiteľ nákladného vozidla rozhodol, že palubnú jednotku po každej jazde vráti, čo je nezmyselné, ale má na to právo, okamžite dostane svojich 50 eur späť . Takže o akom zlepšovaní cash flow SkyTollu to autor hovorí? 2.Depozit, ktorý musí majiteľ vozidla zaplatiť je príjmom Národnej diaľničnej spoločnosti, nie SkyTollu. Ide priamo na účet NDS, rovnako, ako každý cent vybraný z mýta. Lebo správcom mýta je NDS, nie súkromná firma. Nebolo by rozumnejšie zostať pri komentovaní futbalu alebo politiky? Tomu možno autor rozumie lepšie, ako mýtu.
    Anton Bódis, SkyToll

    • admin píše:
      Firefox 16.0 Firefox 16.0 Windows XP Windows XP

      Prosím vás, čo to tu tárate? Či ešte šampus v hlave po Silvestri?
      Ako môže majiteľ vozidla vrátiť palubnú jednotku, keď bez nej nemôže ani z dvora vyjsť na cestu?
      Ak zákon požaduje používať nejaké zariadenie, a užívateľ musí za toto zariadenie platiť, tak je to svinstvo, aj keď je to podľa zákona. Ten zákon je zlý, neetický, nemorálny.
      Za chvíľu nám tu začnete tvrdiť, že Skytoll na mýte vlastne prerába, chudáčik a my začneme nad ním plakať. Musia vás dobre platiť, keď to obhajujete na Nový rok.

      S jedným takým „odborníkom“ z mýta som pracoval v jednej firme, tiež bol múdry ako rádio, arogantný spratek a nakoniec ho z firmy vykopli. Môžete teraz spolu pozerať ten futbal.

      Ak som sa pomýlil a peniaze za kredit idú najprv NDS a tá ich potom posiela Skytollu za prevádzku mýta, tak sa ospravedlňujem. Na cestách totiž tie vybrané peniaze za mýto nijako nevidieť.

      Čo nič ale nemení na tom, že zavedenie mýta na všetky cesty pre všetky nákladné autá zaváňa špicľovaním občanov a podnikateľov vlastnou vládou za peniaze občanov. A celý systém Skytoll, pozadie firmy a náklady na prevádzku mýta si všetci ešte dobre pamätáme a vieme, že to s transparentnosťou a morálkou nemá nič spoločné.

  2. WordPress 3.8 WordPress 3.8

    […] Skytoll tvrdí, že cena palubnej jednotky je vyššia, ako spomínaných 50 eur, takže vraj na tomto opatrení nezarobí. A povinný kredit ide na účet Národnej diaľničnej spoločnosti. A hoci sa má vraj v roku 2014 vydať do používania asi 20 tiscí palubných jednotiek v súvislosti s touto zmenou zákona, tak tie dva milióny eur vraj nikomu nepomôžu. […]

  3. Anton Bódis píše:
    Internet Explorer 8.0 Internet Explorer 8.0 Windows XP Windows XP

    Klasika, kde nie sú argumenty, nastupujú invektívy.

  4. Juraj píše:
    Firefox 26.0 Firefox 26.0 Windows XP Windows XP

    Pán Bódiš – čo hovoríte na uvedený článoček, v ktorom sa píše o nejakých zanedbateľných 19 mil Eur, ktoré má dostať spoločnosť SkyToll od nás, občanov – pardón, presnejšie od spoločnosti NDS, ktorá nás zastupuje??? http://www.transport.sk/spravy/myto-na-slovensku/6470-vsetky-zmeny-v-myte-od-januara-2014-vyjdu-stat-na-zhruba-19-milionov-eur.html