Občas riešim problémy, prečo na slušné internetové stránky chodí málo ľudí a namiesto získavania návštevníkov firme generujú iba náklady. Keď potom zákazníkovi poviem, že problém je chýbajúci internetový marketing, musím často zdĺhavo vysvetľovať, že ani na webe nefunguje “japonský systém Samo Sa To”. Že spustením www stránky práca nekončí, ale naopak, všetko začína. Ako teda získať vysokú návštevnosť a čítanosť webovej stránky?
Treba si uvedomiť, že ani na internete to už nie je ako v dávnej minulosti, kedy stačilo www stránku založiť, nahodiť texty a potom už len sedieť a čakať. Dostupnosťou internetových prípojok sa síce prudko zvýšil počet ľudí, surfujúcich na internete, ale rovnako tak sa prudko zvýšil počet firiem, ktoré pochopili, že sociálne siete a firemné webové stránky sú pre nich obchodnou príležitosťou. Skrátka konkurencia vzrástla.
Je pochopiteľné, že každý rozumie svojmu biznisu a človek, ktorý predáva na internete napríklad domáce potreby, nerozumie pojmom ako sú SEO, RTB či PPC reklama. Ani nemusí. Keby sa to mal všetko naučiť, nemal by kedy zarábať predajom tovaru, ktorému rozumie.
Zvýšenie návštevnosti nechajte na odborníkov
Sociálna sieť (Facebook, Twitter, LinkedIn…) sa postupom času vyvinula v silný marketingový nástroj, kde nestačí len založiť firemný profil a nechať všetko tak. Pravidelne treba nie len postovať nové príspevky, ale najmä sledovať reakcie čitateľov a reagovať na ich príspevky. Aby ste sa mohli venovať svojmu biznisu, môžete správu firemného profilu na všetkých sociálnych sieťach prenechať agentúre.
Rovnako tak môžete na agentúru preniesť zodpovednosť za SEO (optimalizáciu vašej stránky pre vyhľadávače) a to nie len vtedy, keď prevádzkujete eshop, ale aj všeobecnú www stránku, informujúcu o službách vašej spoločnosti.
Zvýšenie návštevnosti stránky je témou pre PPC reklamu, ale ak chcete na stránku priviesť relevantnú návštevnosť, teda skutočných potenciálnych zákazníkov, je dobré nechať si PPC kampane nastaviť a spravovať tiež agentúrou s dlhoročnou skúsenosťou. Správne nastavená PPC kampaň dokáže totiž nie len priviesť návštevníkov, ale aj ušetriť peniaze.
Optimalizácia pre vyhľadávače nie je jednorazovým úkonom, nestačí len “zapnúť SEO” ako si myslí laik, ktorý si o tom niečo prečítal na internete. Špecialisti na SEO najskôr spravia SEO analýzu súčasného webu a na základe stanovených požiadaviek a cieľov navrhnú zmeny v štruktúre a obsahu webu, na základe analýzy kľúčových slov pripravia návrhy na doplnenie textov na web, ktoré privedú ďalšiu cielenú návštevnosť a samozrejme doplnia CTA (call to action) prvky tak, aby primäli návštevníkov stránky k vykonaniu želanej akcie. Či už k nákupu na vašom shope alebo k zanechaniu svojho mailového kontaktu pre zasielanie vášho newslettra.
Ak chcete, aby vašu firmu a vašu www stránku brali návštevníci webu vážne, musíte ju vážne brať predovšetkým vy. A odbornú prácu na webe prenechať profesionálom. Agentúra Effectix.com má dlhoročné skúsenosti s týmito online marketingovými nástrojmi a rada vám pomôže naštartovať váš internetový biznis.