web analytics

Osobný blog

Každý chce vaše dobro. Nedajte si ho vziať!

Konečne výplata

Autor: admin - mar• 05•2013

Konečne výplata V pondelok 4. marca som konečne dostal výplatu. Zdá sa vám to zavčasu? Ale to nebola mzda za marec. Dokonca ani mzda za február. V pondelok som dostal mzdu za január, ktorá bola splatná vo februári. Boli doby, kedy ju ľudia mali v rukách 21. alebo 22. dňa v nasledujúcom mesiaci po tom, čo si ju odpracovali.

Nedávno som písal o tom, ako SuperFirma takmer prišla o teplo, keď ju došli plynári odpojiť od plynu v kotolni pre neplatenie faktúr. Pred Vianocami nikto nedostal odmeny, ako bývalo dlhé roky zvykom a nikto z vedenia SuperFirmy sa neunúval ľuďom povedať ani napísať mail, či budú, či sú len odložené (ako sa šuškalo po chodbách) alebo nebudú vôbec.

Že to ide so SuperFirmou dole vodou svedčí aj posledná kontrola na doprave. Za rok 2012 cifršpinóni skontrolovali spotrebu na všetkých osobných vozidlách a vyčíslili nadspotrebu oproti údajom výrobcu. A po prepočet na eurá dali k náhrade všetkým, ktorí používali služobné vozidlá na plnenie služobných vozidiel. Zaujímavé je, že pred rokom, ani pred poldruha rokom ani nikdy predtým nikto z vedenia firmy ani vedenia dopravy nehovoril o nejakej normovanej spotrebe, ale všetci tlačili na urýchlené plnenie pracovných úloh a riešenie problémov.

A kto najazdí mesačne 6 tisíc kilometrov na osobnom aute a okrem toho musí ešte aj pracovať, tak je jasné, že v noci trochu viac šliapne na plynový pedál, aby na otočku dorazil do severných Čiech a spravil tam, čo treba a ešte ten deň (či vlastne noc) sa vrátil a pracoval zase doma, aby ďalší deň letel niekam do prdele, kde šéf kúpil polorozpadnutú prevádzku a očakáva skoré uvedenie do plnej prevádzky.

SuperFirma Asi by bolo pre firmu lacnejšie, keby sa vycestovalo deň predtým, prespalo na hoteli, po práci opäť a tretí deň sa pomaly, na spotrebu, vrátil pracovník domov, aby štvrtý deň konečne pracoval aj doma a v piatok kto by už cestoval, nieto ešte v sobotu, vo svojom voľnom čase, opäť do zahraničia a tam pracoval pre firmu, ktorá nakoniec nie je schopná ani načas vyplatiť výplatu.

Myslím, že manažérom už dochádzajú financie a hľadajú ich za každú cenu. Inak by ich ani nenapadlo pýtať od niekoho 170 eur mesačne za nadspotrebu pohonných hmôt, najmä keď každé vozidlo má šmírovacie GPS zariadenie a dá sa zistiť, kde všade sa automobil pohyboval, kde a kedy parkoval, kde akou rýchlosťou jazdil. Rovnako, ako pokuty zo mzdy, je to len zúfalý pokus zohnať hotovosť za každú cenu a oddialiť čo i len o mesiac nevyhnutný krach, ak nie celej SuperFirmy, tak niektorých jej súčastí s vlastným IČO.

Môžete sledovať príspevky pomocou RSS 2.0. Kommntáre a pingy sú aktuálne uzamknuté.