V 21. storočí je online reklama najvýhodnejšou cestou, ako zviditeľniť svoju značku. Platí, že ak chcete, aby vás bolo vidieť, musíte budovať značku v prvom rade online, či už na sociálnych sieťach, vo vyhľadávačoch, alebo prostredníctvom ďalších osôb. Veľmi populárnou metódou je budovanie značky prostredníctvom influencerov, ktorí vedia pomocou recenzie osloviť stovky či tisíce svojich sledovateľov.
Reklamu vedia urobiť na čokoľvek, či už sa jedná o obchod s oblečením, napríklad About You, online kasíno, ako je napríklad Royal Vegas online casino, prípadne na veľké online obchody so zmiešaným tovarom, ako je napríklad Alza alebo Mall.
Prečo sa oplatí spolupracovať s influencermi
Za influencera sa v dnešnej dobe považuje tvorca online obsahu, ktorého sledujú ostatní ľudia. Na Slovensku a v Čechách sa neoficiálne za influencera považuje každý, kto má aspoň 5 000 sledujúcich na sociálnych sieťach, teda napríklad na Facebooku či Instagrame. Tento influencer môže byť ktokoľvek, či už herec alebo spevák, športovec alebo človek, ktorý jednoducho na internete zdieľa akýkoľvek druh obsahu, či už sú to recepty, návody, online kurzy, alebo len svoje myšlienky, ktoré si našli svojich online fanúšikov.
Ako podnikateľ sa snažíte spojiť s publikom, ktoré by mohlo mať záujem o váš produkt. Povedzme, že vyrábate keramické kvetináče a chcete osloviť ľudí, ktorí by o tento produkt mohli mať záujem. Môžete si nastaviť online reklamy, či už prostredníctvom Googlu, Facebooku či iných sociálnych sietí, ktorými budete cieliť napríklad na ľudí na Slovensku, ktorí majú záujem o pestovanie izbových rastlín. Môžete tak osloviť široké publikum ľudí, avšak nezabudnite, že platíte za každý klik. Môže sa stať, že veľa ľudí navštívi váš e-shop s kvetináčmi, avšak nikto si od vás nič nekúpi a vy miniete viac, než zarobíte.
V prípade, že si vytipujete influencera, ktorého sledujú ľudia, ktorí sú aj vašou cieľovou skupinou, môžete vaše tržby zvýšiť bez toho, aby ste investovali veľa peňazí do reklamy. V prípade, že sa rozhodnete investovať s menším influencerom, ktorý zdieľa fotky svojich rastlín na sociálnych sieťach, môžu byť vaše vstupné náklady nízke. Môžete sa dohodnúť na takzvanej bártrovej spolupráci, a to napríklad, že influencerovi pošlete niekoľko vašich kvetináčov výmenou za pozitívnu recenziu a fotografie na sociálnych sieťach.
V prípade, že oslovíte väčšieho influencera, môžete mu ponúknuť spoluprácu na báze provízií z predaja. Tento druh spolupráce je veľmi populárny, nakoľko neplatíte nič dopredu. Influencer vám urobí reklamu a vy mu poskytnete províziu z každého jedného kusu, ktorý vďaka nemu predáte. Affiliate marketing je skvelým príkladom partnerskej dohody, z ktorej profituje úplne každý.
Čo má z takejto spolupráce influencer?
Je zrejmé, že výhody takejto spolupráce sú pre podnikateľa skutočne veľké. Ako však z toho benefituje influencer?
Za najväčšiu výhodu affiliate spolupráce pre influencera považujeme nekonečný pasívny príjem. V prípade, že daný človek zverejní fotografiu s reklamou a pozitívnou recenziou na jeho kvetináče, môže k nim pripojiť affiliate link, na ktorý môžu jeho sledujúci klikať v priebehu najbližších týždňov, mesiacov, prípadne aj rokov. V prípade, že sa jeho predaje znížia, môže tento výrobok zverejniť znovu a osloviť tým svojich nových sledujúcich. Influencer tak môže zarábať bez toho, aby vynakladal nejakú značnú snahu, čo je dozaista lákavá predstava.