web analytics

Osobný blog

Každý chce vaše dobro. Nedajte si ho vziať!

Ako nakupovať bez peňazí

Autor: admin - feb• 11•2013

Ako nakupovať bez peňazí Touto otázkou sa zaoberali komunisti v minulom storočí a výsledok poznáme. Ostatný drôt ani streľba na hraniciach nepomáhali. No ani v dnešnej dobe sa niektorí ľudia nevzdali tejto myšlienky a SuperFirma, respektívne jej topmanažéri a kindermanažment sa takmer priblížili k vysnívanému cieľu.

Superfirma v rámci diverzifikácie svojich obchodných aktivít postavila aj nákupné centrum na okraji mesta. Neviem, či je to zlou polohou pri hlavnej ceste, alebo štrkovým parkoviskom alebo vysokými cenami a mizerným výberom alebo čím, jednoducho plán tržieb sa nedarí dlhodobo napĺňať. Dokonca aj zamestnanci odmietli vo veľkom toto centrum navštevovať a tak sa v SuperFirme rozhodli k radikálnemu riešeniu, ako podporiť lojalitu pracovníkov k svojmu zamestnávateľovi.

Rozdali im nákupné poukážky. A ich hodnotu strhli z výplaty. Respektívne z nenárokovej prémiovej zložky. Či už človek nákupné poukážky minie alebo nie, stovka ide dole z výplaty každý mesiac. Poukážky si človek vyzdvihne spolu s výplatnou páskou začiatkom mesiaca a na nich minutie má čas do konca nasledujúceho mesiaca. Ich platnosť je takto obmedzená.

A tak zamestnanci nakupujú bez peňazí. Teda nakupovali by, keby. Keby hodnota tovaru v nákupnom centre nepredstavovala asi tretinu hodnoty nákupných poukážiek za mesiac. A keďže nákup tovaru do obchodov za hotové je obmedzený a na faktúru nikto SuperFirme už tovar nedá, ťažko predpovedať zdarný osud tohto „komunistického experimentu“.

Smejem sa, keď to vidím. Kedysi v jednej firme som prevádzkoval firemnú predajňu, ovšem za úplne iných podmienok. Pracovníci mohli nakupovať bez peňazí, hodnota nákupov sa im zrážala dodatočne zo mzdy. Avšak pre nikoho to nebolo povinné. Aby sa sami zamestnanci zaujímali o takéto nákupy bez peňazí, mali špeciálne zľavy oproti zákazníkom zvonka, mali právo prvého výberu z nového tovaru a až keď si všetci záujemci nakúpili, išiel tovar na voľný predaj ostatným ľuďom. A hlavne, pravidelne sme obchod zásobovali novým tovarom a nákupy bez peňazí nepredstavovali ani tretinu objemu predaja. Aby bolo dosť zdrojov nie len na prevádzku, ale aj na nákupy ďalšieho tovaru.

Raz darmo, kto raz zbankrotoval a nepoučil sa, je odsúdený si svoje chyby zopakovať. A tak sa zdá, že ani tento pokus o nakupovanie bez peňazí nebude mať dlhý život.

Môžete sledovať príspevky pomocou RSS 2.0. Kommntáre a pingy sú aktuálne uzamknuté.